Brunbrända-vältränade-pensionärer-i-färglada-träningsoutfits

20190129_082632

Utsikten från träningsstället/Ranchen som också är en golfbana

Ojoj vilket träningsgäng det är här i byn. Jag åkte iväg på tabatapass imorse och mötte cirka 50 pers som såg mycket morgonpigga ut. Jag kände mig helt ur form jämfört med de här pigga motionärerna. Ledaren var här med familjen och vikarierade för den egentliga tabataledaren. Nästa vecka skulle det anlända ännu fler träningsledare. Det var mitt första tabata pass och jag var lite rädd, högintensivt skulle det ju vara… 20 sek intensivt och 10 sek vila och om igen hela passet. Det var helt klart svettigt och nu på kvällen har jag föraningar om träningsvärken för imorgon, samtidigt var det inte alls svårt som jag trott och roligt var det!

Ett till yogapass har jag varit på så jag är på bana. Nästa vecka kommer ju också kvinnan vi hyr huset av och håller yoga retreats här. Sen har dom bugg, salsa och linedance (?) också men det blir det inget av. På eftermiddagen hälsade vi på Luleåparet vi bodde granne med på Colibri för 6 år sen. Det var roligt att de kände igen oss och vi nu kunde visa upp en till Adrian fast Elias som bara är 2 månader yngre än vad Adrian var när vi var här sist. Jag påpekade vilket utbud av aktiviteter det finns och hur vältränade och pigga alla pensionärer är här. (Nu kanske inte alla är pensionärer men de ser väldigt lediga ut iallafall.) Paret höll med om att det är en hälsotrend just nu och förr brukade de mest sitta och dricka vin tillsammans.. Undra hur det kommer se ut om 6år?

Lämna en kommentar